CPC (Cost Per Click) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPC (Cost Per Click) Nedir Nasıl Hesaplanır

Cpc Nedir?

İnternet reklamcılığında sıklıkla kullanılan iki önemli terim olan CPC, tıklama başına maliyet anlamına gelmekte olup “Cost Per Click“‘in kısaltmasıdır. Online reklam kapmanyalarında kullanılan CPC reklamverenin ödeme yapması gereken ücreti belirler. Reklam tıklama sayısını temel alan bir yöntemdir.

CPC modelinde reklamveren reklamlardan gelen tıklama başına ödeme’dir. Reklamın yayınlandığı platformlarda kullanıcıların yaptığı her tıklama sonucunda bir maliyet ortaya çıkar. CPC başta Google Ads gibi arama motoru reklamları ve sosyal medya reklamları olmak üzere dijital reklam dünyasında çokça kullanılır.

CPC’nin Avantajları Nelerdir ?

  • Müşteri bir anahtar kelimeye verilecek olan maksimum CPC teklifini sunduğunda anahtar kelime başına bir maliyet müşteri tarafından belirlenmiş olur.
  • Reklam stratejisinin doğru planlanması durumunda çok iyi sonuçlar alınır.

CPC Nasıl Hesaplanır ?

CPC siteminde reklam için harcanan toplam tutar, toplam tıklama sayısına bölünerek tıklama başına ödeme fiyatını belirler. Örnek ile belirmemiz gerekirse:

Maliyet = CPC x Tıklama Sayısı

yani verilen bir reklam için cpc değeri 0,15₺ reklamın tıklanma sayısı 600 olursa maliyet = 0.15 x 600 = 90₺’dir.

CPC Nasıl Hesaplanır ?

CPC Neden Önemlidir ?

Tıklama Başı Maliyet ( CPC ) , maliyeti arttıran en temel unsurlardan biridir. Reklamdan kazanacağınız karlığı etkilediğinden dolayı reklamlar için çok önemli bir metriktir.

CPC Etkileyen Faktörler

Tıklama başı fiyatlandırmayı reklam sıralaması, kalite puanı, reklam alaka düzeyi , beklenen tıklanma ortanları gibi faktörler etkilemektedir. Tıklama başına maliyet reklam sıralamasının kalite puanına bölünerek hesaplanmaktadır.

CPC Kullanılabilen Reklam Türleri

  • Metin Reklamları
  • Alışveriş Reklamları
  • Resim Reklamları
  • Video Reklamları
  • Tweet Reklamları
  • Sosyal Medya Paylaşım Reklamları

CPC kullanılabilen reklam türleri arasında yer alabilir.

Google Ads’de İyi Bir CPC Ne Kadar Olmalıdır ?

CPC (Cost Per Click) Nedir? Ortalama tıklama başı maliyet sektörünüze , işletmenizin türüne göre değişiklik göstermektedir. Rekabet oranı yüksek olan sektörlerde tıklama başı maliyetler diğerlerinden daha yüksektir.

Tıklama Başı Maliyetleri Nasıl Düşürebiliriz ?

Google Ads Reklamları , reklam tıklamaları için harcadıkları ücretler düşük tutulurken ziyaretçi trafiğini’de artırmak isteyebilirler.

Tıklama Başı Maliyetleri Nasıl Düşürebiliriz ?

Tıklama başı maliyetlerinizi düşürebilmek için reklam sıralamanızı koruyabilir hatta üst sıralara çıkabilirsiniz. Kalite skorunuzu etkileyen faktörler :

Tıklama Oranı ( CTR ) : Reklamınızın arama sonuçlarında görüldüğünde ne sıklıkta tıklandığının bir ölçüsüdür.

Reklam Alaka Düzeyi : Reklam metniniz eklif verdiğiniz anahtar kelimeleri içeriyorsa daha yüksek tıklama oranı ve kalite puanı elde edebilinir.

Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir ?

Kalite Puanı, Google Ads derecelendirme sistemidir.Reklamlarınızı açılış sayfası , anahtar kelimeler ile alakalı , reklamın kalitesi , geçmiş tıklama oranı, gibi faktörler etkiler. Ücretli reklam verdiğinizde ödemesini gerçekleştirdiğiniz tıklama başı maliyet miktarı en yakın rakibiniz ile maksimum teklifi ve kalite puanından da etkiler.

CPC Maliyetinizi azaltabilmek adına kalite puanınızı yükseltmeniz gerekir. Öncelikle , paylaştığınız reklamların içerik kalitesi bakımından yeterince kaliteli üslubunu benimseyen, çarpıcı ve ilgi çekici olmasına özen göstermelisiniz.

Kitle hedeflemeyi kesinlikle doğru yapmanız gerekiyor. Ürününüz ile alakalı bir kitleyi hedeflemeli ve reklamı buna göre planlamalısınız.

PPC ve CPC Farkı nedir ?

CPC (Cost Per Click) Nedir? PPC ( Pay Per Click ) Nedir ? Markanızın genel erişimini artırarak PPC kampanyaları markanızı daha büyük daha çeşitli bir kitleye sunar. İşlevsel olarak, reklam için yalnızca kullanıcılar reklamı tıkladığında ödeme yaparsınız. Arama gerçekleştirdiğinizde ilk sıralarda görülen ve yanında “Reklam” ibaresi bulunan bir PPC reklamı olarak karşınıza çıkacaktır.

CPC ve PPC farkına baktığımızda da PPC belirli bir pazarlama kanalı veya yaklaşımıdır. CPC ise bir performans metriğidir. PPC kampanyanız ne kadar iyi performans gösterir ise TBM’yi ölçmekle başlamalı ve ardından bu tıklamalardan ne kadar etkileşim ve satışa dönüştüğünü incelemek gerekir. Bazı durumlarda hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olacaksa tıklama başı maliyetlerinizi gerçekten artırmak yararlı olacaktır.

İlgili İçerik : bodurmedya.com/blog/ppc-nedir/

Daha İyi TBM Sonuçları

Tıklama başına maliyetlerinizi azaltmanın en temel ve en doğru yolu kalite puanını artırmaktan geçer. Peki bunu nasıl yapacağız ?

Tıklama oranı , reklamın arama sonuçlarında ne miktarda tıklandığının metriğidir. Tıklama oranı belirleyecek şey belirlediğiniz anahtar kelimelerde reklamlarınızın ne kadar miktarda uyuştuğudur. Reklamlarınız ilgi çekici olursa tıklanma olasılığıda o kadar yüksektir.

Alakalı anahtar Kelime Seçimi Reklamlarınız için hazırladığınız metin içeriği ve başlıklar anahtar kelimeyle ilgili olmalıdır.

You Might Also Like